Undervisning i engelsk og sociale aktiviteter

Hver dag har jeg en til to timer med de ansatte i D.A.D, hvor jeg underviser lidt i engelsk kombineret med lege og aktiviteter. Ofte giver det en god stemning i lokalet, naar vi starter og slutter med en leg. Derudover forsoeger jeg at skabe reflektioner omkring de oevelser vi laver. Nedenunder to oevelser hvor formaalet bl.a. var at skabe fokus paa samarbejde og faellesskab.

Jeg proever mig lidt frem med forskellige undervisningsmetoder, da jeg paa ingen maader har erfaring i at undervise engelsk. Nedenunder interviewer de ansatte hinanden ud fra nogle spoergesmaal som vi i faellesskab har lavet. Formaalet er at oeve engelsk samtidig med at vi laerer hinandens historie at kende. Nogle af de ansatte lavede ogsaa en powerpoint, hvor de fandt billeder af hinanden og satte det sammen med den enkelte persons historie.Her er det materiale som de ansatte lavede og fik sat sammen i en powerpoint. Der er lidt omkring organisationen og dens struktur. Saa er der “The Portraits” med billeder af de ansatte. De var alle enige om at de skulle finde deres bedste billede i jakkesaet:)

Powerpoint (click paa dette link, og du skulle gerne kunne se powerpointen).

Desuden vil du ogsaa kunne finde “Problem and Solution tree”.  Det var en proces i at blive tydeligere paa de problemer og loesninger organisationen ser der er for udviklingshaemmede i Nepal. Nedenunder kan du se billeder af processen.

Her er det faerdige “Problem and solution tree”, som nu haenger inde paa kontoret. Mange besoegende faar oeje paa det og saa pynter det lidt paa de graa og slidte vaegge.

Skriv en kommentar